Bijeenkomst Broedplaats 040

Datum: 8 maart 2024
Tijd: 09:00 - 11:00
Locatie: DOE040, Blaarthemsweg 83, Veldhoven

Op 8 maart organiseert Broedplaats 040 de inspirerende bijeenkomst ‘Anders organiseren in het onderwijs’. Een bijeenkomst waarin we samen met leerlingen met elkaar in gesprek gaan, ideeën uitwisselen en praktijkvoorbeelden ervaren over het onderwijs. Schoolleiders, teamleiders en belangstellenden van organisaties die het onderwijs in de regio Eindhoven een warm hart toedragen zijn van harte welkom. Een bijeenkomst die je niet mag missen!

Omdat wij de inbreng van leerlingen belangrijk vinden, vragen wij nadrukkelijk aan schoolleiders en teamleiders om leerlingen mee te nemen. Vanwege de beschikbare ruimte kunnen dit er niet meer dan twee per schoolleider of teamleider zijn.

Programma

Het onderwerp van de bijeenkomst is ‘Anders organiseren’. Samen verkennen we nieuwe perspectieven op onderwijsorganisatie. We kijken bijvoorbeeld naar het thema sociocratie en gaan het consentspel spelen om anders organiseren te ervaren. En we bespreken de rol van leerlingen: Is een jongere alleen maar leerling of heeft een jongere meer rollen in het leven?

Dit evenement biedt een platform voor open dialoog waarin niet alleen over jongeren, maar vooral ook mét jongeren gepraat wordt. Jouw perspectieven en ervaringen zijn van onschatbare waarde voor het vormgeven van de toekomst van ons onderwijs.

Broedplaats 040

De broedplaats 040 in regio Eindhoven organiseert een aantal keren per jaar bijeenkomsten. Daar spreken we met elkaar over het maken van een omslag van het organiseren van doceren naar het faciliteren van het leren van leerlingen. De school wordt zo een oefenplaats voor het leven van vandaag en morgen. Ben je schoolleider en staat jouw school in de regio Eindhoven? Dan nodigen we jou van harte uit om onze broedplaats te komen versterken!

Aanmelden

Meld je voor vrijdag 1 maart aan via deze inschrijflink.

Vragen

Heb je vragen over deze bijeenkomst? Mail dan met ambassadeur Jacqueline van Ewijk.

Deze websites maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.